Laatste blog - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu Laatste blog - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu

Laatste blog

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

29 Januari 2014 | India, Budaun

Dinsdagavond.
Nog weer met een lokal gepraat. Gehad over de verkrachtingen in DELHI waar wij over lezen in de krant. Hij vertelde mij dat die groep uit deze streek kwam. Hier is het niet echt veilig te noemen. Criminaliteit is hoog! Ontvoering van rijke mensen (lokals en westerlingen) staat op nr 1. 
Dan overval en roof, verkrachting en afpersing.
Daar lig ik dan in een hotelkamer, voel me veilig (ga niet meer naar de kroeg ;) vanavond even gepind aan de overkant. 800 roepie.. Dom! Kan morgen weer, is lastig om steeds om te rekenen. Ik heb nog geen 10 euro gepind! Wat een giller... 
Het is nu bijna 22.00 en ik ga naar bed. Morgen half 8 in de bus. 7 uur ontbijt en half 7 gaat dus mijn wekker. 
Woensdag 29 
Een goede morgen!
7.40 en we zitten in de bus op weg naar de school in Bilsi om deze af te maken en natuurlijk onze sportdag te hebben met de kinderen! Ook gaan we de hygiene les geven. In welke volgorde is nog niet duidelijk, we hebben nog 2 dagen klussen en er moet ook nog een buitenlokaal helemaal gedaan worden. Aangezien we 2 harde werkers uit de schilderploeg minder hebben gaat ons groepje waarschijnlijk ook nog verven, stuken en schuren. We zien wat de dag brengt, ik hoop iig op wat zon ;)
Geen zon te zien om 12.06 Wel mist en vanmorgen wat miezer regen. 
Wij zijn meteen begonnen met de sportdag. Per groep van groot naar klein zodat de kleintjes wat vrijer worden om mee te doen, het is zo spannend voor ze!
We hebben estafette gedaan met zaklopen en stokjes en tikkertje met bevrijden en lummelen. 
Met tikkertje en bevrijden onder de benen door kruipen mochten de jongens en meisjes niet gelijk. Daar hadden we niet aan gedacht maar we blijven ons snel aanpassen.
Daarna de hygiene les. Sommige meisjes wilden/mochten hun handen niet wassen. We weten nu waarom. Als ze menstrueren zijn ze onrein. 
Na een snelle lunch in de bus met ons groepje gaan we nu eerst met de grootste kinderen. Daarna met de kleinsten ballonnen trappen.
Wat leuk, wat leuk, wat leuk! De hele school komt kijken. De muren om de school staan vol met niet-schoolgaanden en lokalen. Iedereen is enthousiast! Wij misschien wel het meest, we genieten hiervan!
16.41 terug in de bus.
Dit is mijn laatste blog bericht.
Zojuist een emotioneel telefoontje gehad van mijn oudste zoon dat zijn stiefmoeder met hersenvlies ontsteking kritiek aan de beademing ligt in het ziekenhuis.
Ik wilde dat ik bij ze was zodat ik er voor ze kon zijn, troosten, knuffelen, luisteren. Maar ik ben hier en kan daar niets doen. Dus ik zit mijn tijd hier uit, zo voelt dat op dit moment.
Richard, Jordy, Raymond en Nica in gedachten ben ik bij jullie en draag ik jullie in mijn hart.
Rineke, kop meid, vecht voor alles wat je lief is en wie zoveel van jou houden!

  • 29 Januari 2014 - 16:14

    Mireille:

    Ja Mo, dan zit je in India wel heel ver weg. Maar verstandig dat je bent weet je dat je nu niets kan doen behalve ze steunen, maar wat een bittere pil in je mooie en dankbare avontuur. Sterkte en een heel dikke kus en knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Budaun

Werkvakantie India

Werkvakantie naar India met stichting Sampark

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

31 januari

01 Februari 2014

Weer thuis

29 Januari 2014

XX

29 Januari 2014

Laatste blog

28 Januari 2014

Dinsdag
monique

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 326
Totaal aantal bezoekers 7624

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 01 Februari 2014

Werkvakantie India

Landen bezocht: