Zaterdag (en een beetje zondag) - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu Zaterdag (en een beetje zondag) - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu

Zaterdag (en een beetje zondag)

Door: Ik weer

Blijf op de hoogte en volg monique

25 Januari 2014 | India, Budaun

Zaterdag. 1 week zit erop, wat vliegt de tijd!
Vanmorgen zaten we om 8 uur in de bus. We zijn 4 uur onderweg als we een lunch stop hebben bij de Mac. Achter de Mac is domino's pizza! Ik ga voor pizza. Wat een zware lunch! 2 van de 6 punten op en de rest aan de chauffeur en zijn navigator gegeven. Die zien we nooit eten!
Nu nog 3 uur in de bus als het verkeer meezit.
Wat de bus en de wegen betreft: als je hier een busrit overleeft, kan je zeker ook paardrijden, zonder handen!
Het is bijna half 4... We zijn nu 7,5 uur in de bus. Ik ben het wel een klein beetje zat. We doen een yoga pose tegen trombose (zegt Supriya)
17.40. We komen net terug van het kantoor van Venture group 60 km van Delhi waar ze auto hoezen en verschillende soorten gordijnen maken. Ik heb gordijnen van LIEF gezien die dus gemaakt zijn van dezelfde stof als de gordijnen van de KARWEI. Ook de gamma vouw gordijnen lagen hier.
De mensen krijgen per stuk betaald en werken 6 dagen in de week van 9 tot 6 het zijn allemaal harde werkers en t bedrijf ziet er goed uit!
Er lagen 3 honden opgerold tegen de buitenmuur van t bedrijf. Ik heb vanuit de bus een tijdje naar ze gekeken en toen besloten, de bus reed toch nog niet, ze allemaal een sultana te geven en de zwart/witte oude hond kreeg er 2, die lag zo te bibberen. Alle honden zijn hier angstig omdat ze weggejaagd worden en niet met zachte hand. Ik heb ze de koekjes toegegooid, ze schrokken op, keken naar t koekje, aten t op en begonnen al kwispelend met elkaar te spelen en renden weg alsof hun missie (iets in hun maag die dag) geslaagd was! Leuk om te zien en goed om naar je gevoel te luisteren en je even niet druk te maken om wat de anderen daar van vinden.
Nu in de bus naar t hotel. Ben toe aan een douche, maaltijd en tijd voor mijzelf, een rit van ongeveer 45 minuten als t verkeer meezit.
Zo, terug van t Italiaanse restaurant op weg naar t hotel. Het is nu 00.02 zo laat hebben we het nog niet gemaakt.
Onderweg zagen we een man liggen in vreemde positie. Hij had duidelijk zijn urine laten lopen. We konden vanuit de bus niet zien of hij nog leefde, iedereen op straat lief gewoon langs en over hem heen. Zo bizar!! Het houd me nog bezig!
Het eten was ge-wel-dig! Ik heb gevulde champignons, bruchetta en spaghetti carbonara gehad en een espresso. En rode wijn! Dat is hier bijna niet te krijgen!!
Morgen half 8 ontbijt, 8 uur op erg naar de parade. 26 januari is onafhankelijkheidsdag en dat wordt uitbundig gevierd. We mogen geen telefoon, aanstekers of fototoestel mee. We moeten ons paspoort mee. Zware bewaking omdat t zich allemaal afspeelt bij het regerings gebouw.
Daarna door naar Akkra, het luxe hotel. 200 km rijden.

• 26 Januari 2014 - 19:10

Anne-Marie:

Hoi Monique,

Alle Reisverhalen heb ik nu gelezen, ik had wat achterstand (sorry). Leuk hoor om te lezen wat je allemaal zoal meemaakt.Wat een drukke, volle dagen joh.Zo te horen is de eerste week omgevlogen, nog drie te gaan. Hopelijk net zo leuk . Monique nog heel veel plezierige en voldane dagen. Maar let ook een beetje op jezelf. Knuf vanuit Frankrijk. Doei.

• 27 Januari 2014 - 12:12

Elly Te Braak:

Gewoon even een knuffel uit Assen,wat een indrukken doe je op bij zo'n missie.Lief,toch de honden even een koekje!.

• 27 Januari 2014 - 12:35

Hilda:

Hoi Monique,

geweldig om te lezen wat je allemaal meemaakt en hoe je het ervaart.
    Voor mij zijn je stukjes een goed begin of einde van de dag ;-)
    Blijf genieten/werken en je verwonderen.

liefs, Hilda

• 27 Januari 2014 - 20:32

Lucy Pots:

Hoi Monique, wat een interessante verhalen en wat een lange dagen maak je!! Ik lees je verhalen met plezier. Zo zie je wel in wat voor een welvaart we leven en toch klagen we. We moesten allemaal eens met eigen ogen zien wat er werkelijk gebeurd in deze wereld Geniet nog lekker een paar dagen!!
    groetjes Lucy Pots