Maandag - Reisverslag uit Agra, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Agra, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu

Maandag

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg monique

27 Januari 2014 | India, Agra

Maandag.
Heerlijk gedineerd gisteravond en heerlijk geslapen in een kingsize bed. Vanmorgen ook luxe ontbeten en toen om half 9 met de bus naar de Taj mahal.
Prachtig! Wat een enorm bouwwerk, gebouwd door moslims, hindi's en katholieken.
Je ziet de verschillende bouwstijlen. Prachtig!
Nadat de Taj mahal af was hebben ze bij alle bouwers de handen eraf gehakt om er zo voor te zorgen dat er nooit meer zoiets moois gebouwd werd.
Ruim een uur de tijd gehad.
Daarna door een marktje gelopen en nog een souvenir gekocht. Afdingen is leuk!! Een sjaal gekocht voor 1000 roepie ipv 2500! En wat zakjes sleutelhangers voor de lieve mensen die mij financieel geholpen hebben deze ervaring mee te mogen maken!
Daarna door naar (vergeten hoe t heet) midden in t fort staat een soefie tempel en ik heb een zak met bloemetjes, doek en touwtje gekocht. Dit geld kwam ten goede voor een school.
Daarna een wens doen. De doek wordt samen met mij uitgespreid over een soort altaar, de bloemetjes gooi je erop en het touwtje knoop je aan de muur. Dit allemaal met een groen plastic mandje op je hoofd!
Nog gezien waar moeder Theresa ook gezeten heeft. Een koepel met 1 verdieping. In het midden een pilaar met 4 " bruggen" naar noord, oost, zuid en west. De pilaar (marmer) staat voor 1 God en is prachtig bewerkt met verschillende tekens uit het moslim, hindoeïsme, jodendom en christelijke geloof. Heel symbolisch, dat zie je hier veel!
Er waren meerder hamams van vroeger, eentje zat vol water waaraan Alfred Jodokus kwak zijn neus niet voor opgehaald had ;)
Vol kroos en 1 bruine vlek....
Die bruine vlek was een man die rondjes liep om er vervolgens met show in te springen! Hoog!! En vliegensvlug stond hij dan bij ons bij t muurtje om zijn roepies in ontvangst te nemen. Ook mooie foto van.
Nog wat mooie foto's gemaakt en al terug lopend naar de bus worden we weer "overvallen" door straat verkopers. Een jongetje was pas 8 jaar maar ik heb al jongere kinderen gezien!
De lunch hebben we overgeslagen en dat merk ik nu wel, maag rammelt :) ik heb om 19.00 een massage van een uur geboekt in het hotel. Lijkt me heerlijk!
Nu in de bus op weg naar t hotel.
Daar aangekomen een heerlijke massage gehad van 1,5 uur voor 3000 roepie! Daarna weer heerlijk eten en nu op t dak terras bij t zwembad (is leeg...)
Welterusten!

• 29 Januari 2014 - 16:07

Mireille:

beetje laat maar ach.... ;) ik hoop dat je je "omrekenezelzelsbruggetje" nog hebt onthouden want de duizendjes vliegen me om de oren hahaha