Eerste dag in Delhi - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu Eerste dag in Delhi - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Delhi

Blijf op de hoogte en volg monique

19 Januari 2014 | Nederland, Zwolle

Na een vlucht van 7 uur, korter dan aangegeven, zijn we geland op vliegveld van DELHI. Rond 03.30 waren we in t hotel. Ik heb mijn kamer op de 2-de verdieping. Dat is flink tillen met een koffer van 23 kilo. Korte nacht gehad want om 7.30 uur ging de wekker weer om op tijd te zijn voor het ontbijt.
Als eerste zijn we naar het hoofdkantoor geweest van Sampark. De projecten daar bekeken en kennis gemaakt met de lokale bevolking van de sloppenwijk. De stank viel mee, vies was het wel! De mensen daar hebben gratis elektriciteit (gewoon aftappen) en dus tv! Ook is er een gratis school waar ze hun kinderen naartoe kunnen doen. Er zijn heel veel kinderen! Men is er van overtuigd dat hoe meer kinderen, hoe beter de toekomst.
Het grootste probleem is daar het gebrek aan kennis over hygiene.
Vervolgens naar een monument dat 70 jaar voor de Taj mahal gebouwd is in opdracht van een vrouw.
Toen naar het monument van Ghandi. Op blote voeten 3 rondjes gelopen zoals de voorschriften zijn.
Daarna zouden we even rustig thee drinken (dat bleek in een tapijtweverij te zijn waar we ook "mochten" kopen. Tapijten van meer dan 3000 euro!
Toen zijn we bestormd door een horde bedel kinderen met nog baby's op de arm. Heel lastig om dan door te lopen!
We hebben heerlijk gegeten in een restaurantje in de stad zelf.
Morgen vertrekt om 7.45 de bus om ons richting platte land te brengen. 270 km rijden. De wegen zijn hier best slecht te noemen :)
Zover, foto's volgen.
Lieve groet

• 19 Januari 2014 - 17:02

Anke De Boer:

Enjoy en succes!

• 19 Januari 2014 - 17:27

Tamara:

Lieve zus, wat een indrukken zul je opdoen! Ik ben benieuwd naar je foto's. Kus vanuit het mooie Zwolle!

• 19 Januari 2014 - 18:38

Lucy:

Fijn dat je goed bent aangekomen. Geniet van deze ervaring mo. Heel veel liefs en een kus. Heb nu al veel aan je gedacht, dat zal ook vast zo blijven :-)

• 19 Januari 2014 - 19:07

Ron:

Super leuk om zo te lezen!! We kijken uit naar de volgende!!! We zijn super trots op je!! Maak er een mooie tijd van!!

• 19 Januari 2014 - 19:15

Petronella :

Ook ik ga je hier volgen.. Wat zal het allemaal indrukwekkend zijn! X

• 19 Januari 2014 - 20:19

Patricia En Jeroen:

Hey Monique!! Fijn om te lezen dat je veilig bent aangekomen. Geniet van je grote avontuur!!
    Groetjes Jeroen en Patricia

• 19 Januari 2014 - 23:08

Mireille:

Fijn dat de reis goed is verlopen! Nu gaat dan de echte "reis" beginnen. Best een druk programma als ik dat zo lees, ik hoop dat je ook wat tijd over houd om alle indrukken te verwerken. Dikke kus X

• 20 Januari 2014 - 11:17

Anne-Marie En Gerard:

We volgen je op de voet, éh sorry , via je dagboek. een hele fijne tijd. We zijn best wel een beetje veel trots op je. lieve groetjes

• 21 Januari 2014 - 15:45

Titia:

geniet van deze enerverende reis.
    "wie verre reizen maakt, kan veel verhalen".
    We volgen je mooie verhalen op de voet.