Dinsdag :) - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu Dinsdag :) - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu

Dinsdag :)

Blijf op de hoogte en volg monique

21 Januari 2014 | India, Budaun

Goedemorgen! 6.45 aan het ontbijt. Prima geslapen, de aggregaat zoemt gelijkmatig, bijna rustgevend, de lichten gaan vanzelf uit en weer aan, zo om t kwartier, heerlijk gedouched, wel koud maar meteen wakker :)
Nu in de bus richting de eerste school, de grootste! 45 minuten rijden betekend hier 1,5 uur. Ik ga vandaag beginnen met t voorwerk van de schilders. Schuren en schoonmaken. En met de kinderen aan de slag.
17.00 we liggen voor op schema!
Vanmorgen werden we begroet door de kinderen. Daarna "you can go now" dus.... Aan t werk!
Eerst lokalen (5 in totaal) schuren, wat een werk, dan mis je elektrisch materiaal. Maar goed, dat wisten we van te voren! Dus overal aan en schuren. Na 1 lokaal konden wij met ons groepje met de kinderen aan de slag. 2 groepen van 50 kinderen per groep handjes geverfd met vinger verf en een afdruk laten maken op de achtermuur. Wat een lol! Echt geweldig. Eerst verlegen en daarna zichtbaar enthousiast! En zelf "the principal" deed mee!
Na 2 klassen zaten wij ook onder de verf en niet alleen op onze handen ;)
Iedereen wil op de foto en de blonde dames in ons gezelschap zijn favoriet.
Daarna onze lunch, 2 boterhammen met (smeer)kaas en tig bananen. Die leer ik hier eten..
De kinderen werden ineens naar huis gestuurd, het begon zo te regenen! Dus wij hebben ons programma aan gepast (laten varen voor die dag) en zijn gaan sausen. Van de 5 lokalen zijn er 2 helemaal af, 2 bijna en de laatste moet nog helemaal. Daar liggen onze materialen. Die moeten morgen eerst versleept worden.
De tuingroep heeft de groenten bakken klaar en de speel paden liggen ook. Er is les gegeven voor 170 kinderen. Genoeg werk verzet vandaag. Veel regen en dan daalt de temperatuur direct.
Nu in de bus naar huis, gaat een lange rit worden, er zit een hooi kar voor ons.... Met een os... Lopen gaat sneller maar wij zitten iig droog! Op naar het hotel om lekker te eten! Eerst douchen dan diner!
Lieve groetjes Monique

• 21 Januari 2014 - 16:46

Mireille:

Je bent al aardig gesetteld zo te horen. Hard werken dus maar dat wist je inderdaad al (mag ook best eens tegenvallen hoor ;). Beetje jammer van de ruit in de bus maar zou mij ook kunnen gebeuren. Wat goed dat jullie al zo rap van start zijn gegaan en het lekker op schiet, die kindjes zijn vast super blij met jullie. Lotte was gisteren gezellig bij ons en we hebben lekker zelfgebakken shoarma met minipitabroodjes en patat gegeten zij mocht kiezen :) ze vond het geloof ik erg gezellig! X

• 21 Januari 2014 - 17:13

Desiree:

Wat leuk om te lezen. Fijn dat je zo mensen blij mag maken. Groetjes!

• 21 Januari 2014 - 17:35

Tamara:

Jij mag drie keer raden wat je voor je verjaardag krijgt.....bananen :D pas maar op dat je niet verstopt raakt! Zo te horen gaat het lekker en geniet je. Morgen vast spierpijn van al dat geschuur en geschilder. Eet smakelijk voor zo. x