Dinsdag - Reisverslag uit Badaun, Pakistan van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Badaun, Pakistan van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Door: Mo

Blijf op de hoogte en volg monique

28 Januari 2014 | Pakistan, Badaun

Dinsdag 28 januari,
Gister eind van de middag zijn er 5 van onze groep weer naar huis gegaan. Maud, margreet, trees, Karin en Harry, bedankt voor de afgelopen week. Leuk jullie te leren kennen en samen gewerkt te hebben! Jullie waren top!
Vanmorgen uitgecheckt in het hotel. Moest een rekening betalen van 4350,69 roepie betalen. 51 euro. Voor 1,5 uur Balinese massage, glas wijn bij t eten en de fles wijn uit de minibar. Wijn is hier bijna niet te krijgen, en helemaal niet te krijgen waar we nu naar toe gaan dus maar wat geïnvesteerd :)
Het is nu 8.25 ben benieuwd hoe lang de reis gaat duren vandaag. 
Voor 2 dagen luxe hotel is het niets.
Onderweg 2 x sanitaire stop gehad. We zijn echt een attractie! Wanneer zie je hier zoveel witte mensen in een bus met zoveel verschillende kleuren haar. Ok, Supriya is donker en ze willen allemaal met haar trouwen ;)
Onderweg zien we allemaal verschillende ambachten. Houtbewerking, potten bakken, lassen, fietsenmakers en garages. 
Hele families helpen mee. De bevolking is erg vriendelijk (ze staren wel erg opvallend maar dat snap ik) 
Kinderen mogen hier niet kruipen en worden gedragen tot ze kunnen lopen. Daarna worden ze niet meer gedragen.
16.29
We komen net terug van een school in zo'n arm gebied in khukari. De weg is zo slecht ( rodeo is er niets bij) dat we t laatste stuk zijn gaan lopen door het dorp. 
GE-WEL-DIG!! Dat is hoe ik mij India had voorgesteld. Wat zijn we hartelijk ontvangen. Wat zijn we 
blank ;) wat een attractie (wij dus) 
Wat een lieve, hartelijke mensen!
Beetje schuchter in het begin maar al gauw komen ze los.
Hele mooie foto's kunnen maken, lekker gekke Monique geweest met de kinderen. Liedjes gezongen en geteld in 4 talen. Alle kinderen die om mij heen liepen deden om het hartst mee. Heerlijk, ik ben helemaal in mijn element! Laat mij maar hier tot vrijdag! Ik eet wel wat zij eten, ik slaap wel in een hut. 
Maar er wacht nog een school om af te maken dus ook ik ben weer in de bus gestapt. Op weg naar Badaun, 2-de hotel. Het beste hotel in die omgeving. Naar onze maatstaven is het net niet survivalen maar als je gewoon accepteert dat het zo is en de cultuur omarmd is het meer dan goed!
Okee, nog even over de bus en de slechte weg... Heb zojuist mijn kop gestoten aan 80 cm boven mij... Ik vloog echt van de bank door een GAT in de weg.. Gelukkig kan Supriya erom lachen, zij zag het en heeft zelf al 9 x haar kop gestoten!
In de bus met priester Benny gepraat over echt van alles. Zijn keus om priester te worden, wat voor een gezin hij komt. 
Hij zat op de praatstoel ;) leuk om te horen, vragen te stellen over religies en gebruiken.
Ook een leuk weetje: we blijven zwaaien vanuit de bus. De mensen kijken, monden vallen open, dan stoten ze elkaar aan, grote glimlach en zwaaien maar! 
Omdat de rit lang duurt doen sup en ik een improvisatie spel, hilarisch! Zo is het goed vol te houden :)
18.50. We zijn aangekomen in het hotel. Half 8 eten en morgen om half 8 ontbijt. 

  • 28 Januari 2014 - 19:55

    Elly Te Braak:

    Wat ben je een mooi mens....Ik zie je....opnieuw....succes lieverd.

  • 28 Januari 2014 - 22:40

    Bert Van Maastricht:

    Dag Monique,

    Ondanks de foto's die Supriya en Rosita ons sturen en de Skype gesprekken die we zo nu en dan met hen hebben geniet ik ook van jou verhalen.
    Je verhalen geven mij ook een "beeldend" beeld van wat jullie meemaken en doen.
    Aanstaande zaterdag, als de vermoeidheid is weggeslagen, zullen de foto's, filmpjes en woorden hun verhaal vertellen. Ik hoop dat jullie nog mooie dagen hebben.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Pakistan, Badaun

Werkvakantie India

Werkvakantie naar India met stichting Sampark

Recente Reisverslagen:

03 Februari 2014

31 januari

01 Februari 2014

Weer thuis

29 Januari 2014

XX

29 Januari 2014

Laatste blog

28 Januari 2014

Dinsdag
monique

Actief sinds 25 Dec. 2013
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 7603

Voorgaande reizen:

18 Januari 2013 - 01 Februari 2014

Werkvakantie India

Landen bezocht: