Vrijdag - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu Vrijdag - Reisverslag uit Budaun, India van monique Logher-Lok - WaarBenJij.nu

Vrijdag

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg monique

24 Januari 2014 | India, Budaun

Vrijdag vandaag, ik moest er even over na denken. De tijd vliegt voorbij.
We zitten in de bus op weg naar de school in Bilsi. 9 lokalen, kleiner dan bij de vorige school, slechter ook. Wel minder kinderen. Het is een klein uur met de bus.
De dag begint mistig en klam maar vanmiddag zou de zon zich laten zien. Ik ben benieuwd naar deze kinderen en leraren. Ik heb in Gadia gemerkt hoe snel je een band kan krijgen met de school en de leerlingen. Ze waren de eerste dag terughoudend en verlegen, daarna zo vrij. Met name een groep wat oudere meisje kwamen good morning zeggen met een grote glimlach :)
Eerste dag Bilsi zit erop, en echt, ALLE lokalen zijn klaar!! We hebben super hard gewerkt. En het droogde snel. Constant politie escorte gehad ivm over de muur klimmende lokale bevolking die echt te dichtbij komen en vervelend opdringerig is.
Samen met Michel heb ik vandaag Harry van Dalfsen geïnterviewd voor de website van Sampark. Was leuk om te doen!
Verder geen sportdag kunnen doen maar dinsdag en woensdag gaan we daar nog een keer naartoe. Dan gaan we sport, spel en hygiene les geven.
De andere groepen hebben de plantenbakken af. De speel tegels voor twister, boter kaas en eieren, en 3 op een rij zijn af.
Vandaag heb ik geverfd, gestuukt, gesausd, gelachen, gepoetst en het schijnt dat ik constant neurie of zing :)
Het weer was heerlijk, de lunch hetzelfde als afgelopen 4 dagen maar voedzaam en er is nog niemand ziek geworden :)
Nu in de bus naar t hotel. Morgen half 9 ontbijt en 9 uur in de bus richting Delhi waar de de auto matten- en gordijn fabriek gaan bezoeken.
Hopelijk heb ik warm water vanavond om te douchen. Gister avond en vanmorgen was t warme water op..
Jaaaaa! Warm water :) lekker gedoucht en gegeten, wijntje erbij. Zo naar bed.
Dag lieve mensen

• 24 Januari 2014 - 19:56

Tamara:

Hee lieve zus,
    Trots op je! Je schrijft met zoveel passie, dat het soms lijkt alsof ik, zelfs na al die jaren, een nieuw stukje Mo te zien krijg. Byzonder vind ik dat. Op de app je foto's gezien en opnieuw ben ik benieuwd naar je verhalen!

Dikke kus

• 24 Januari 2014 - 20:23

Elly Te Braak:

Ik geniet van de verhalen van een lief,bewogen en bevlogen mens, prachtig werk meid!